Dünya medyası Afrin'i nasıl gördü?

Dünya medyası Afrin'i nasıl gördü?

TSK ve ÖSO’ya bağlı güçlerin Efrin'e yönelik askeri harekatı dünya medyasında geniş yer edindi. Bazı haber organlarının Efrin'e ilişkin haberleri şu şekilde:

A+A-

The Guardian: Göç sırası Kürtlerde

The Guardian Efrin’de yaşanan göçe dikkat çekerek, “Daha önce Suriye’nin çeşitli kentlerinden kaçanlar Efrin’e sığınıyordu. Ancak şimdi durum tersine dönmüş. Efrin’den kaçarak Haleb’e sığınanların sayısı binleri buluyor” yorumunda bulundu.

Gazete, TSK ve destekçileri olan Arap savaşçıların Efrin’i kuşattıklarını vurgulayarak, “Efrin’den sivillerin tahliyesi için tek bir yol bulunuyor. O da Suriye hükümetine bağlı Şii milislerin kontrolünde. Dolayısınya Efrin’den kimin çıkıp çıkmayacağına onlar karar veriyor” ifadelerine yer verdi.

The Guardian Efrin’de evlerini terk edenlerin geleceği hakkında, “Göç edenlerin evleri, gelecekleri ve hatta Kürt meselesi de tehlike altında” dedi.

The Telegraph: Efrin’de insanlık dramı

İngiliz TheTelegraph gazetesi Efrin’le birlikte Suriye’deki felaketin yeni bir boyut kazandığını belirterek, “Efrin’deki sivil hastanenin bombalanması sonucu 16 kişi hayatını kaybetti. Ölenlerin arasında hamile iki kadın da bulunuyor” ifadelerine yer verdi.

TheTelegraph son birkaç gün içersinde Efrin’i terketmek zorunda kalan binlerce sivilin zor şartlara maruz kaldığını belirterek, BM’nin de durumu endişe ile takip ettiğini yazdı.

Gazete Mahir Zinalov adlı araştırmacının 

“Efrin’deki durum Ankara için yüz kızartıcı bir durum. Çünkü Suriye krizinin başından beri Ankara, Şam yönetiminin hastanelere saldırılarını kınıyordu. Şimdi kendisi aynı suçlama ile karşı karşıya" sözlerine de yer verdi. 

Radio Free Europe: 200 bin kişi Efrin’i terketti

Amerika’da yayın yapan Radio Free Europe de, sadece son 3 gün içersinde Efrin’den yaklaşık 200 bin kişinin göçettiğini söyledi.

Radyo yaklaşık 2 aydır süren operasyonun Efrin üzerinde büyük bir baskı yarattığına dikkat çekti. Free Europe savaş uçaklarının Efrin’deki Evrin Hastanesi’ni bombaladığını ve TSK’nın bu bilgiyi reddettiğini ifad etti.  

Bu haber toplam 960 defa okunmuştur
Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.