Niğde’de Kürt mevsimlik işçilere ırkçı saldırı I Yaralılar hastaneye kaldırıldı

Niğde’nin Bor ilçesinde, mevsimlik tarım işçisi olarak çalışan Kürt işçiler ırkçı saldırıya uğradı. Saldırı anına ait görüntüler sosyal medyada paylaşılırken, saldırıya maruz kalan işçilerden bazıları yaralandı ve hastaneye kaldırıldı.

Urfa’nın Siverek ilçesinden çalışmak üzere bölgeye gelen mevsimlik işçiler, kimliği henüz belirlenemeyen kişiler tarafından sözlü ve fiziksel saldırıya uğradı. Yaralılar, Niğde Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde tedavi altına alındı.

Saldırıya dair görüntüler, Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) Milletvekili Zeynep Oduncu Kutevi tarafından sosyal medya üzerinden paylaşıldı. Görüntülerde saldırganların hakaretler eşliğinde işçilere saldırdığı anlar açıkça görülüyor.

Kutevi yaptığı açıklamada, “Mevsimlik işçiler bu ülkede her yıl ırkçı hakaretlere, ayrımcılığa ve şiddete maruz kalıyor. Bugün yaşanan saldırı, yurttaşlarımızın can güvenliğinin sağlanmadığını ortaya koyuyor. Barışın konuşulduğu bir dönemde bu tür saldırılar, barışın ne kadar acil ve hayati olduğunu bir kez daha gösteriyor,” dedi.

DEM Partili vekil, İçişleri Bakanlığı başta olmak üzere tüm yetkilileri göreve çağırarak, saldırganların derhal tespit edilip yargı önüne çıkarılmasını talep etti.

Siyaset Haberleri

Rojhılatlı Kürt partilerden ABD-İran mutabakatına ilişkin açıklama
CENTCOM'dan Lübnan kararı: Mekanizma kurulacak
Kalibaf: Hürmüz Boğazı’nı İran yönetecek
Butlancılardan yeni ihraç listesi: Listede milletvekilleri de var
İstihbarat şefinden veda günü bombası: “Fauci COVID’i başlatan Wuhan’daki araştırmayı fonladı, Kongre’ye yalan söyledi”