Halep’in Kürt mahallesi Eşrefiye’de patlama

.

Edinilen bilgilere göre, patlama sabah saat 08:10 sularında bir bombanın infilak etmesiyle gerçekleşti.

Mahalleden bir kaynak Rûdaw'a yaptığı açıklamada, patlamanın Eşrefiye Mahallesi’ndeki Osman Hastanesi yakınlarında meydana geldiğini ve fail ya da faillerin henüz belli olmadığını belirtti.

Aynı kaynak, Eşrefiye ve Şeyh Maksud'daki asayiş güçlerinin teyakkuza geçirildiğini de sözlerine ekledi.

Demokratik Suriye Güçleri (DSG) ile Suriye hükümeti arasında 1 Nisan 2025'te varılan anlaşmaya göre, tüm DSG savaşçıları Halep'in iki Kürt mahallesinden çekilmiş ve bu mahallelerde sadece Özerk Yönetim'e bağlı İç Güvenlik Güçleri kalmıştı. Ancak bir süredir İç Güvenlik Güçleri, silahlı grupları bu iki mahalleye saldırmaya çalışmakla suçluyor.a

 

Kurdistan Haberleri

Barrack'ın Bağdat ziyareti: ABD'nin Irak'ta yeni stratejisi
Dört ülke Erbil’de temsilcilik açmak için hazırlık yapıyor
Umman ve İran’dan Hürmüz için ortak mekanizma kararı
Başkan Barzani, Kanada Parlamentosu Kanada-Kürdistan Dostluk Grubu heyetini kabul etti
12. Yargı Paketi TBMM'ye sunuldu