İngiltere Başbakanı Keir Starmer, İşçi Partisi (Labour) başkanlığından istifa ettiğini duyurdu. Böylece Staremer'ın başbakanlık görevi de sonlanmış olacak. Starmer, yeni parti lideri belirlenene kadar başbakanlık görevini sürdüreceğini açıkladı. Böylece iki yıldır hükümetin başında bulunan Starmer, parti içindeki liderlik tartışmalarına son noktayı koymuş oldu.
Starmer'ın kararı, son aylarda artan parti içi baskıların ardından geldi. Labour yönetimi, özellikle mayıs ayındaki yerel seçimlerde yaşanan ağır kayıplar ve anketlerdeki düşük destek oranları nedeniyle yoğun eleştirilere maruz kalmıştı. Starmer'ın görevde kalıp kalmayacağına ilişkin tartışmalar, parti içinde haftalardır gündemdeydi.
Daha önce parti kaynakları, Starmer'ın istifa ya da liderlik yarışına girme seçeneklerini değerlendirdiğini aktarmıştı. Parti içindeki rakip isimlerden Andy Burnham'ın ekibi, Starmer'a durumunu gözden geçirmesi için hafta sonu süre tanındığını açıklamıştı. Üyeler arasında yapılan anketler, olası bir yarışta Burnham'ın önde olduğunu gösteriyor.
İngiltere Dışişleri Bakanı Yvette Cooper'ın da Starmer'a özel bir görüşmede çekilme çağrısı yaptığı bildirilmişti. Eski bakan Jess Phillips, Starmer için "yolun sonuna gelindiği" değerlendirmesinde bulunmuş, Ekonomi Bakanı Peter Kyle ise Starmer'ın karşı karşıya olduğu siyasi tabloyu değerlendirdiğini söylemişti.
ABD Başkanı Trump da kaynak belirtmeden Starmer'in bugün istifa edeceğini kendi sosyal medyasından duyurmuştu.
Starmer, son dönemde İngiliz siyasetinin en düşük kamuoyu desteğine sahip başbakanlarından biri olarak görülüyor. Yerel seçimlerdeki kayıplar, liderlik tartışmalarını daha da derinleştirdi.